داستان شیرطلایی

تصویر داستان و قصه

مرد ثروتمندی خانه بزرگی ساخت اما همسرش تحت تأثیر قرار نگرفت. او گفت:”خانه‌های بزرگ‌تری در جاهای دیگر وجود دارد.”

مرد ثروتمند باغ زیبایی در جلوی آن اضافه کرد. اما همسرش هنوز تحت تأثیر قرار نگرفت و گفت: “من خانه هایی با باغ در جای دیگری دیده ام.”

مرد ثروتمند در باغ فواره هایی ساخت. اما همسرش تحت تأثیر قرار نگرفت. او گفت: «در کاخها فواره‌های زیادی وجود دارد.”

مرد ثروتمند نگران بود. او می خواست مهاراجه را به خانه اش دعوت کند. اما مهاراجه از یک خانه معمولی دیدن نمی کرد. چه کاری می توانست انجام دهد تا خانه اش خاص شود؟ برادر خانمش به او ایده داد. من خانه‌های شگفت‌انگیز زیادی دیده‌ام، اما هیچ کجا، خانه‌ای با شیرهای طلایی ندیده‌ام، حتی در کاخ مهاراجه.»

مرد ثروتمند اکنون خوشحال بود. او بهترین زرگر شهر را برای تعمیر شیر طلایی در باغ به کار گرفت. مهاراجه با افتتاح شیر طلایی موافقت کرد و تاریخ آن مشخص شد.

گروهی از زرگرهای ماهر روز و شب کار می کردند و شیر طلایی بالاخره آماده شد.

در روز ورود مهاراجه، هزاران نفر در خانه مرد ثروتمند جمع شدند. مرد ثروتمند از مهاراجه استقبال کرد و او را مستقیماً به سمت شیر آب طلایی که با پارچه ابریشمی پوشانده شده بود، برد. مهاراجه پارچه را کنار زد. آنجا شیر طلایی بود.

مهاراجه لبخندی زد و شیر آب را باز کرد. در کمال تعجب از شیر، آب بیرون نمی آمد. شیر آب را محکم تر باز کرد. اما اثری از آب نبود.

مرد ثروتمند عذرخواهی کرد. صنعتگران او شیر آب را بررسی کردند. آنها هیچ مشکلی در آن پیدا نکردند. با این حال، اثری از آب نبود. مهاراجه اخم کرد. مرد ثروتمند وحشت کرد. برادر خانمش گیج شده بود. سپس پسر کوچکی فریاد زد: «شیر آب به لوله آب وصل نیست!»

صنعتگران مبهوت شدند. همه آنقدر از شیر طلایی هیجان زده شده بودند که فراموش کردند آن را به لوله معمولی که آب می آورد وصل کنند! صنعتگر با عجله شیر را به لوله وصل کرد و آب از شیر خارج شد. همه دست زدند.

پسر کوچولو فریاد زد: «اگر شیر آب طلایی باشد چه می‌شود، آنچه ما می‌خواهیم آب خوردن است، نه طلا برای خوردن!»

مهاراجه وقتی مرد ثروتمند را ترک کرد، گفت: «آنچه این مرد کوچک می گوید درست است.

منبع: دلی ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
error:
Scroll to Top