داستان دوستی گرگ و روباه

داستان دوستی گرگ و روباه

داستان دوستی گرگ و روباه

روزی روزگاری یک روباه و یک گرگ در یک جنگل زندگی می کردند. آنها دوستان بسیار خوبی بودند. اما روباه بیش از حد به گرگ وابسته بود و به سختی به گرگ کمک می کرد. وقتی گرگ به شکار می رفت، روباه همیشه او را همراهی می کرد. روباه با خود میگفت: «بگذار گرگ شکار کند، و من با نیمی از غذایی که او شکار می کند، یواشکی دور خواهم شد.»

 

روباه هرجا که گرگ می‌رفت دنبالش می‌رفت و تمام غذا را مجانی می‌خورد بدون اینکه کار سختی انجام دهد. گرگ خیلی زود متوجه شد که دوستش او را فریب می دهد. در نتیجه، گرگ به تنهایی بدون اطلاع روباه به شکار می رفت. یک روز با خود گفت: روباه دوست خوبی نیست. او از من برای منافع خود سوء استفاده می کند. از این به بعد از او دور می شوم. از این گذشته، طبیعت روباه همیشه حیله گر و فریبنده شناخته می شود.” با نزدیک شدن به زمستان، گرگ شروع به شکار و نگهداری گوشت خود کرد تا برای زمستان طولانی آینده آماده شود. گرگ با خود گفت: “در طول زمستان، همه حیوانات در پناهگاه های خود باقی می مانند. ; من باید تا حد امکان غذا ذخیره کنم. وگرنه از گرسنگی میمیرم.»

 

 

با گذشت زمان، گرگ به تنهایی شروع به شکار طعمه خود کرد و واقعاً سخت تلاش کرد. از طرف دیگر، روباه هیچ کاری نکرد زیرا تصور می کرد گرگ او را به شکار می برد. او میگفت: “صبر می کنم تا دوستم به شکار برود. “این برای من بسیار راحت تر است.”

 

 

وقتی روباه دید گرگ خبری از او نمیگیرد با خود فکر کرد: “من کنجکاو هستم که او چه کار کرده است. من توانسته ام با غذای بسیار کمی زنده بمانم، اما دلم مقداری گوشت لذیذ میخواهم.” روباه برای جستجوی گرگ به غار گرگ آمد و متوجه شد که نمی تواند مستقیماً وارد غار گرگ شود. روباه هوشمندانه عمل کرد و وانمود کرد که نگران گرگ است. اوگفت: “چطوری دوست عزیزم ؟ مدت زیادی است که تو را ندیده ام.” روباه در حالی که وانمود می کرد نگران است به سرعت به داخل غار نگاه کرد.

 

وقتی روباه به داخل نگاه کرد، متوجه انبوه گوشتی شد که توسط گرگ جمع آوری شده بود. گرگ سرفه کرد: “نه دوست، مدتی است که مریض هستم. وقتی حالم بهتر شد، می آیم تا تو را پیدا کنم.” روباه قبول کرد و رفت. گرگ به آرامی گفت: ” من نمی خواهم با کسی که خودخواه است دوست باشم! پس او مرا نادیده می گیرد و بدون من به شکار می رود؟” روباه بدون اینکه فکر کند که چرا گرگ اینطور عمل کرده تعجب کرد. او با خود گفت: “من انتقام خود را از گرگ خواهم گرفت. او باید تاوان رفتار خود را بپردازد.” روباه نزد چوپانی رفت و چوپان را به لانه گرگ آورد. گرگ اکنون تعداد زیادی از گوسفندان چوپان را کشته بود زیرا آنها طعمه آسانی بودند و چوپان عصبانی بود. در نتیجه چوپان گرگ را تا حد مرگ کتک زد و خز گرگ را به خانه برد و گفت: “حالا دیگر نمی توانی گوسفندان مرا بکشی!”

 

روباهی که همه چیز را می دید پر از شادی بود گفت: “این چیزی است که برای بی ادبی با من دریافت می کنی!” او با خوشحالی می پرید و فریاد میزد. “و حالا که تو مردی، من تمام گوشت را میخورم!”

حالا هم روباه از کاری که کرده بود بی خبر بود و معلوم بود که روباه خودخواه هرگز از اعمال خودش آگاه نخواهد شد.

 

 

در حالی که روباه به حال گرگ می خندید، شکارچی از راه رسید و روباه را دید و گرفت. فورا روباه را کشت. او گفت: “من از این خز پول خوبی دریافت خواهم کرد” و خز روباه را با خود برد. سرانجام روباه حیله گر به خاطر خیانت به دوستش مجازات شد.

 

 

نتیجه اخلاقی داستان:

این داستان به ما چه می آموزد؟ درس بسیار مهمی در مورد وفاداری به ما می آموزد. ما هرگز نباید مانند روباه بد باشیم که از گرگ برای نیازهای خود استفاده می کند. ما باید همیشه به یکدیگر وفادار باشیم و هرگز به آنها خیانت نکنیم.

منبع: تالیف و تدوین دلیها

مطالب پیشنهادی:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
error:
Scroll to Top