داستان ضعف پسر

داستان ضعف پسر

داستان ضعف پسر

روزی یک پسر 10 ساله با وجود اینکه دست چپش را در یک حادثه رانندگی از دست داده بود تصمیم گرفت جودو بیاموزد.

 

پسر درس را با یک استاد جودوی ژاپنی شروع کرد. او خیلی خوب کار می کرد، بنابراین نمی توانست بفهمد که چرا، پس از سه ماه آموزش، سنسی (استاد به ژاپنی) تنها یک حرکت را به او یاد داده است. پسر در نهایت گفت: “نباید حرکات بیشتری بیاموزم؟”

سنسی پاسخ داد: “این تنها حرکتی است که می دانی، اما این تنها حرکتی است که باید بدانی.”

 

پسر متوجه منظور استاد نشد، اما با اعتقاد به استاد خود، به تمرین ادامه داد. چندین ماه بعد، سنسی پسر را به اولین تورنمنت برد. پسر به راحتی دو مسابقه اول خود را برد. بازی سوم دشوارتر بود، اما پس از مدتی، حریف او خسته شد. پسر ماهرانه از حرکت خود برای بردن مسابقه استفاده کرد. پسر که هنوز از موفقیت خود شگفت زده شده بود، اکنون در فینال بود.

 

این بار حریف او بزرگتر، قوی تر و با تجربه تر بود. برای مدتی به نظر می رسید که پسر خسته شده است. داور نگران این بود که پسر ممکن است آسیب ببیند، تایم اوت را اعلام کرد. او می خواست مسابقه را متوقف کند که سنسی مداخله کرد. سنسی اصرار کرد و گفت: «نه، بگذار ادامه دهد.» بلافاصله پس از از سرگیری بازی، حریف او یک اشتباه مهم مرتکب شد: او گارد خود را رها کرد. بلافاصله پسر از حرکت خود استفاده کرد. بله او موفق شد مسابقه را ببرد.

 

پسر قهرمان شد. در راه خانه، پسر و سنسی تمام حرکات مسابقه را مرور می کردند. سپس پسر شجاعت این را به دست آورد تا از استاد خود بپرسد واقعاً چه چیزی در ذهنش بود.

 

پسر پرسید: “سنسی، چگونه تنها با یک حرکت قهرمان مسابقات شدم؟”

 

سنسی پاسخ داد: “تو به دو دلیل برنده شدی. دلیل اول اینکه، تو تقریباً به یکی از سخت ترین فن ها در کل جودو تسلط پیدا کردی و دلیل دوم اینکه ، تنها دفاع شناخته شده برای آن حرکت این است که حریف دست چپ تو را بگیرد.”

 

اینگونه بود که بزرگترین نقطه ضعف پسر تبدیل به بزرگترین نقطه قوت او شده بود.

 

نتیجه اخلاقی:

گاهی اوقات احساس می کنیم که نقاط ضعفی داریم، برای همین خدا و شرایط یا خودمان را مقصر آن می دانیم اما هرگز نمی دانیم که نقاط ضعف ما می تواند روزی به نقطه قوت ما تبدیل شود. هر یک از ما خاص و مهم هستیم، پس هرگز فکر نکنید که نقطه ضعفی دارید، هرگز به غرور یا درد فکر نکنید، فقط زندگی خود را با تمام وجود زندگی کنید و بهترین ها را از آن استخراج کنید!

منبع: تالیف و تدوین دلیها

مطالب پیشنهادی:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
error:
Scroll to Top